GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
Tudok-e személyesen, webáruházi megrendelés nélkül is vásárolni?
Igen. Mi a közé a kevés kertészeti webáruház közé tartozunk, akik amellett, hogy az interneten is forgalmazzuk a növényeinket, egyéb kertészeti kiegészítő termékeinket, egy hagyományos kertcentrumként is működünk, valós árukészlettel, eladókkal, kasszával. Tehát nyitvatartási időben bármikor szívesen látunk vásárolni, nézelődni, tanácsot kérni, inspirálódni. Megtalálsz bennünket Szolnokon, a Thököly út 80. szám alatt a Kedvenc Kertcentrumban.
Nem szeretnék szállítási díjat fizetni. Van lehetőségem a megrendelt termékeket átvenni személyesen? Ha igen, van díja?
A megrendelés során választható a személyes átvétel kertészetünkben. Azonban csak akkor tudsz bejönni a termékekért amiket megrendeltél, ha kollégáink jelezték, hogy a megrendelés átvehető. A jelzést követően azonban nyitva tartási időben bármikor érkezhetsz. Érdemes minél hamarabb átvenni a termékeket, főként ha növényeket is rendeltél.
Lehet-e bankkátyával fizetni a webáruházban?
Igen. Webáruházunkban a Stripe biztonságos rendszerén keresztül lehet bankkártyával fizetni.
Hogy tudom kifizetni az webáruházi megrendelést személyes átvétel esetén?
Személyesen a Kedvenc Kertcentrumban készpénzzel, bankkártyával, vagy az átvételt megelőzően akár előreutalással is ki tudod fizetni a megrendelésedet.
Mit jelent az, hogy szabadgyökeres?
A növények néhány típusa késő ősszel kitermelésre kerül a földből, akkora gyökér mennyiséggel, ami ahhoz szükséges, hogy nyugalmi időszakban elültetve, megeredjen az új helyén. Ezek legfőképp gyümölcsfa csemeték, szőlő- és bogyósgyümölcs oltványok, de akár díszfák, díszcserjék is ültethetők ilyen módon. Fontos tudni, hogy ezeket a növényeket vegetációs időn kívül, a növények nyugalmi állapotában, tehát csak késő ősszel, kora télen, és kora tavasszal, fagymentes időben lehet ültetni. Webáruházunkban is csak ilyenkor, az ideális telepítési időszakban postázzuk ezeket a növényeket. Előrendelési lehetőséget viszont biztosítunk az ültetési időszakon kívül is szabadgyökeres növényekre. Őszi kiszállítás/ültetés esetén általában augusztus 1-től, tavaszi kiszállítás/ültetés esetén általában december 5-től van lehetőség előrendeléseket leadni. Érdemes is ilyenkor rendelni, hiszen a legnagyobb szabadgyökeres választékból ebben az időszakban lehet válogatni. A legjobb, legkülönlegesebb fajták sokszor már az előrendelés fázisában elfogyhatnak.
Mit jelent az, hogy konténeres?
A növényeket cserepekben nevelik és tárolják értékesítésig a kertészetekben. Ezeket nevezzük konténereknek. A konténeres nevelés lehetőséget biztost a dísz- és gyümölcstermő növények szabadgyökeres ültetési időszakon kívüli telepítésére. Konténeres növényeket egész évben lehet ültetni amikor nem fagyott a talaj. Arra viszont érdemes figyelmet fordítani, hogy ezeket a növényeket ültetést követően a teljes begyökeresedésig (fél- egy év) rendszeresen öntözni kell száraz időjárás esetén.
Miért nem állandó a szabadgyökeres növények készlete?
Szabadgyökeres növényeket csak ősszel termelnek ki a faiskolák. Ezért ha pl. egy bizonyos gyümölcsfa fajta elfogyott akkor meg kell várni a következő őszi kitermelést. Ilyenkor megoldás lehet a konténeres csemete vásárlása, szabadgyökeres helyett. Ezekből sokszor van akkor is készlet, amikor a szabadgyökeresek már elfogytak.
Miért nincs egy növény ha egyszer meg tudom rendelni, mert van készleten?
A megrendelések összekészítése során a kollégák minden esetben ellenőrzik a növények minőségét és csak akkor küldik el, ha az megfelelő. Ez folyamatosan változik, mert az időjárás (nap, jég, eső, szél, stb.), vagy állatok (madarak, vadállatok, rovarok, stb) kárt tehetnek a növényekben. Továbbá például a szabadgyökeres növények gyökerét csak akkor látják a kollégák, amikor kivesszik a vermelőből. Ha nem látják megfelelőnek akkor a vásárlók védelme érdekében nem küldik el. Ilyen esetekben mindig jelezzük, hogy a szóban forgó növényt nem tudjuk biztosítani és ha van rá mód javaslunk helyette másik növényt, vagy kivesszük a rendelésből. Előrendelések esetén pedig van rá példa, hogy rossz egy adott fajtából az adott évben az eredés, vagy rosszul sikerül a kitermelés. Ezek előre nem látható események, amelyek szintén okozhatnak ilyen jellegű problémákat. Szükséges megérteni, hogy a növények élőlények, állandóan változnak és nem dobozos műanyag termékek, amelyek amikor leveszik a raktár polcról ugyanolyan minőségűek, mint 3 éve amikor lekerültek a gyártósorról.
Miért nem rendelhető minden növény a webáruházban, ami egyébként kapható nálatok? (Láttam a facebook oldalatokon.)
Sok esetben nem megoldható ezeknek a növényeknek a biztonságos, sérülésmentes csomagolása, szállítása, vagy olyan nagy méretűek, hogy nem szállítják el a futárcégek. Ezért is javasoljuk, hogy érdemes hozzánk ellátogatni. Sokkal nagyobb választékkal találkozhatsz kertcentrumunkban, mint online. Szolnok szuper hely arra, hogy egy kirándulás keretében megismerjétek és persze így hozzánk be tudtok jönni. Szombaton (8:00-16:00) és vasárnap (8:00-12:00) is nyitva vagyunk.
Törötten érkezett a növény. Mit tegyek?
A legfontosabb, hogy ha már a csomag átvételekor látszik, hogy sérült a csomag, (pl. derékszögben el van hajolva a növény benne) akkor ne vedd át a futártól és jelezd azonnal a futárnak és nekünk, hogy sérült a csomag. Ezesetben gyorsan tudunk reklamálni a futárszolgálatnál és ezzel egyidőben számodra újra tudjuk küldeni a megrendelést. Ha csak az átvételt követően a csomagolás kibontása után látszik a növények sérülése (ezek alatt a komoly sérüléseket értjük, pl. vastagabb ágak, törzs eltörése) akkor kérjük, hogy készíts fotókat a problémáról és rögtön küld el nekünk emailben. Visszajelzésünkig ne ültesd el a növényeket!